How To Remove Windows Genuine Authentication

Have you updated your copy of Windows and received the "This copy of Windows is not genuine" notification. Have you ever wondered how to get rid of it?

The Windows Genuine Advantage notification checks if you have a genuine copy of Windows registered to that computer. It allows you to update your computer with the Windows updates. If you have installed it, and you do not have a genuine copy of Windows XP installed, then you may notice an icon at the bottom of your window before you Login. It will make you wait three seconds before allowing you to login.

In your tray, you will also notice a WGA icon telling you that you may be a victim of software counterfeiting.

Here's how to get rid of it.

WGA on the Login Screen

The Long Way:

  • The longer way is to restart your computer and go into Safe Mode. If you do not know how to boot into safe mode. Once in safe mode, non-essential programs will not run, including WgaTray.exe (the Windows Genuine Advantage program). Once in Safe Mode go to C:\Windows\System32\ and locate and delete WgaTray.exe

Tongue outCheat notes for computer savy users:

  1. Restart your computer and boot into safe mode (press F8 while you restart your computer)
  2. In Safe mode browse to C:\Windows\System32\
  3. Search for WgaTray.exe and Delete it.
  4. Reboot your computer and you are done.

The Quick but more difficult way (requires speed):

  • If you do not want to restart your computer and get into Safe Mode, you can do it in the following way. This requires a bit of speed with both the mouse and keyboard because every time you close the WgaTray.exe process, it will restart itself in less than a second.
  • Go to C:\Windows\System32\ and locate WgaTray.exe and highlight it. Trying to delete this right now will not work since WgaTray.exe is currently running. Next press ctrl+alt+del and select the process tab. Find WgaTray.exe in the list. To make it easier to find it, you can sort the list in alphabetical order by clicking the Process title at the top. Highlight WgaTray.exe.
  • Here's where your speed comes in. You have to end the WgaTray.exe process and then quickly go to the other window and delete WgaTray.exe.

  • Tip: Press end process then enter, then alt+tab, then delete, then enter. This is the sequence you should go through.
  • Note: If you do not delete WgaTray.exe before the program restarts itself, you will not be able to delete it. You will have to try again.

In both cases, continue with the following steps.

Next go to C:\Windows\System32\dllcache\ and delete WgaTray.exe here also.

Next you have to modify your registry.

  • Press the Start Button > Run and type regedit and then press enter.
  • Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify and delete the WGALOGON folder.

That's all you have to do, now you are WGA free. Just make sure you don't automatically install the WGA update again. Restart your computer to see if you did it correctly. The WGA logo should not appear on your login screen.

DISCLAIMER: We do not condone having pirated copies of Windows on your computer. You should have one CAL per computer. This is for educational purposes only.

 

Reader Comments



Mutiara Kata

"Kegagalan hari Ini bererti pendorong, namun kejayaan semalam bukan bererti kemegahan, oleh itu gantungkanlah cita-citamu setinggi-tinggi bintang di langit, dan rendahkanlah dirimu serendah-rendah rumput di bumi"

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah"

"Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya"

"Perancangan yang teliti memainkan peranan yang penting dalam hidup manusia, jika anda mempunyai matlamat atau tujuan hidup jelas, anda harus merancangnya dengan teliti agar dapat menuju kearah sasaran dengan tepat"

"Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak"

''Sesuatu kejayaan adalah lebih bermakna apabila ia disertai usaha yang bersungguh-sungguh...orang yang mudah berputus asa tidak mungkin beroleh kejayaan yang cemerlang. Biarlah bersusah dahulu, asalkan senang kemudian''

About Me

My photo
Beserah, Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
"nothing special" ayat xbleh blah..hahaha

KATA-KATA HIKMAH SAYIDINA ABU BAKAR
1. Sesungguhnya seorang hamba itu bila merasa ujub kerana suatu perhiasan dunia, niscaya Allah akan murka kepadanya hingga dia melepaskan perhiasan itu.
2. Semoga aku menjadi pohon yang ditebang kemudian digunakan.
3. Dia berkata kepada para sahabat,"Sesungguhnya aku telah mengatur urusan kamu, tetapi aku bukanlah org yg paling baik di kalangan kamu maka berilah pertolongan kepadaku. Kalau aku bertindak lurus maka ikutilah aku tetapi kalau aku menyeleweng maka betulkan aku!"

KATA-KATA HIKMAH SAYIDINA UMAR BIN KHATTAB
1. Jika tidak karena takut dihisab, sesungguhnya aku akan perintahkan membawa seekor kambing, kemudian dipanggang untuk kami di depan pembakar roti.
2. Barangsiapa takut kepada Allah SWT nescaya tidak akan dapat dilihat kemarahannya. Dan barangsiapa takut pada Allah, tidak sia-sia apa yang dia kehendaki.
3. Wahai Tuhan, janganlah Engkau jadikan kebinasaan umat Muhammad SAW di atas tanganku. Wahai Tuhanku, umurku telah lanjut dan kekuatanku telah lemah. Maka genggamkan (matikan) aku untukMu bukan untuk manusia.

KATA-KATA HIKMAH SAYIDINA ALI KARAMALLAHU WAJHAH
1. Cukuplah bila aku merasa mulia karena Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berilah aku taufik sebagaimana yang Engkau cintai.
2. Hendaklah kamu lebih memperhatikan tentang bagaimana amalan itu diterima daripada banyak beramal, kerana sesungguhnya terlalu sedikit amalan yang disertai takwa. Bagaimanakah amalan itu hendak diterima?
3. Janganlah seseorang hamba itu mengharap selain kepada Tuhannya dan janganlah dia takut selain kepada dosanya.
4. Tidak ada kebaikan ibadah yang tidak ada ilmunya dan tidak ada kebaikan ilmu yang tidak difahami dan tidak ada kebaikan bacaan kalau tidak ada perhatian untuknya.

KATA-KATA HIKMAH UMAR BIN AZIZ
1. Orang yang bertakwa itu dikekang.
2. Sesungguhnya syubhat itu pada yang halal.
3. Kemaafan yang utama itu adalah ketika berkuasa.

KATA-KATA HIKMAH SUFFIAN AS THAURI
1. Tidak ada ketaatan bagi kedua ibu-bapa pada perkara syubhat.
2. Sesungguhnya seorang lelaki itu berharta bila dia zuhud di dunia, dan sesungguhnya seorang itu adalah fakir bila dia gemar pada dunia.
3. Menuntut ilmu lebih utama daripada solat sunat."

Live Technical Support

Max`s Entertainment

.

Shoutbox

GoCurrency Web Tools

Live Traffic "jem"

Information